The Influence of Miss Universe Indonesia’s Image on Perceptions of Sexual Harassement Among Generation Z Jabodetabek
Abstract
Keywords
References
Ainaya, A. F. (2021). Pengaruh Persepsi Pelecehan Seksual Terhadap Kecemasan Terjadinya Pelecehan Seksual Pada Perempuan Di Kota Denpasar. Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
Detikcom, T. (2023). Hal-Hal Diketahui Soal Dugaan Pelecehan Finalis Miss Universe Indonesia 2023. Detiknews. Https://News.Detik.Com/Berita/D-6865218/Hal-Hal-Diketahui-Soal-Dugaan-Pelecehan-Finalis-Miss-Universe-Indonesia-2023
Diaz, R. (2015). Peran Personal Value Terhadap Organizational Citizenship Behavor Pada Abdi Dalem Karaton Ngayogyakarta. Universitas Padjajaran.
Djollong, A. F. (2014). Tehnik Pelaksanaan Penelitian Kuantitatif(Technique Of Quantitative Research). Istiqra’, 2(1), 86–100.
Samsuar, Dr. M. (2019). Atribusi. Network Media, 2(1), 1–14. Http://Scioteca.Caf.Com/Bitstream/Handle/123456789/1091/RED2017-Eng-8ene.Pdf?Sequence=12&Isallowed=Y%0Ahttp://Dx.Doi.Org/10.1016/J.Regsciurbeco.2008.06.005%0Ahttps://Www.Researchgate.Net/Publication/305320484_SISTEM_PEMBETUNGAN_TERPUSAT_STRATEGI_MELESTARI
Ginting, M. C., & Silitonga, I. M. (2019). Pengaruh Pendanaan Dari Luar Perusahaan Dan Modal Sendiri Terhadap Tingkat Profitabilitas Pada Perusahaan Property And Real Estate Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Manajemen, 5(2), 195–204.
Harsiti, Muttaqin, Z., & Srihartini, E. (2022). Penerapan Metode Regresi Linier Sederhana Untuk Prediksi Persediaan Obat Jenis Tablet. Jsii (Jurnal Sistem Informasi), 9(1), 12–16. Https://Doi.Org/10.30656/Jsii.V9i1.4426
Hermansyah. (2011). Kontes Kecantikan Dan Eksploitasi Perempuan Dalam Media. Marwah: Jurnal Perempuan, Agama Dan Jender, 10(2), 134. Https://Doi.Org/10.24014/Marwah.V10i2.491
Januar, R. S. (2022). Peran Yayasan Puteri Indonesia (Ypi) Dalam Meraih Prestasi Indonesia Di Kontes Kecantikan Dunia Tahun 1996-2019 Risky Secio Januar Septina Alrianingrum. Journal Pendidikan Sejarah, 12(4). Http://Www.Geocities.Ws/Konferensinasionalsejarah/Mutia_Amini_Makalah_
Juwita, S. R., Anshori, D. S., Damaianti, V. S., & Mulyati, Y. (2024). Representasi Seksisme Korban Kasus Pelecehan Seksual Anak Pada Pemberitaan Media Massa Siber Di Indonesia. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 13(1), 80–93. Https://Doi.Org/10.14710/Interaksi.13.1.80-93
Muhlas, M., Firdaus, & Yayu Mayangsari. (2023). Persepsi Mahasiswa Ilmu Komunikasi Universitas Mbojo Bima Tentang Tren “ Ikoy-Ikoyan “ Di Media Sosial Instagram. Jurnal Komunikasi Dan Kebudayaan, 10(1), 10–19. Https://Doi.Org/10.59050/Jkk.V10i1.188
Octavia, S., & Sari, W. P. (2024). Persepsi Generasi Z Dengan Pernyataan “Kerja Sesuai Passion” Dalam Menentukan Profesi. Koneksi, 8(1), 25–33. Https://Doi.Org/10.24912/Kn.V8i1.21659
Perempuan, K. (2024). Catatan Tahunan Komnas Perempuan Tahun 2023.
Pratiwi, G., & Lubis, T. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan UD Adli Di Desa Sukajadi Kecamatan Perbaungan. All Fields Of Science Journal Liaison Academia And Sosiety, 1(3), 27–41. Https://Doi.Org/10.58939/Afosj-Las.V1i3.83
Pratiwi, R. Z. B., & Susilowati, E. (2020). Solo Hijabers Community’s Perception Of Women’s Image Construction In Beauty Contest. Social And Political Science Faculty, 08(2), 381–405.
Priyatno, D. (2013). Analisis Korelasi, Regresi Dan Multivariate Dengan SPSS. GAVA MEDIA.
Ramadani, A. (2023). Persepsi Generasi Z Kota Surabaya Mengenai Reward Pada Aplikasi Snackvideo Alfina Ramadani Abstrak. Jurnal Mahasiswa Unesa, 06, 100–106.
Sabrudin, D., & Suhendra, E. S. (2019). Dampak Akuntabilitas, Transparansi, Dan Profesionalisme Paedagogik Terhadap Kinerja Guru Di SMKN 21 Jakarta. Jurnal Nusantara Aplikasi Manajemen Bisnis, Vol.4(No.1), H.45.
Setiawan, C. K., & Yosepha, S. Y. (2020). Pengaruh Green Marketing Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Produk The Body Shop Indonesia (Studi Kasus Pada Followers Account Twitter @Thebodyshopindo). Jurnal Ilmiah M-Progress, 10(1), 1–9. Https://Doi.Org/10.35968/M-Pu.V10i1.371
Sulis Mariyanti, Safitri, & Tia Listiani. (2022). Persepsi Terhadap Ustadz, Materi Kajian Dan Motivasi Mengikuti Kajian Di Majelis Ta’Lim Jakarta Selatan. Psychopedia Jurnal Psikologi Universitas Buana Perjuangan Karawang, 7(1), 33–45. Https://Doi.Org/10.36805/Psychopedia.V7i1.2363
Susanti, E. (2014). Strategi Public Relations Dalam Meningkatkan Citra Organisasi. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran, 2(2), 15.
Taufandra, M., & Rahanatha, I. G. B. (2014). Pengaruh Citra Merek Terhadap Persepsi Kualitas Dan Loyalitas Merek. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 3(11), 3342–3356. Http://Download.Garuda.Kemdikbud.Go.Id/Article.Php?Article=1369879&Val=989&Title=Pengaruh Citra Merek Terhadap Persepsi Kualitas Dan Loyalitas Merek
Wahyuni, S., Amelia, W. R., & Rafiki, A. (2023). Pengaruh Shopping Lifestyle Dan Fashion Invovement Terhadap Impulse Buying Pada Konsumen Toko Pakaian Tri Collection Di Desa Bandar Masilam, Kecamatan Bandar Masilam. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis (JIMBI), 4(1), 91–97. Https://Doi.Org/10.31289/Jimbi.V4i1.1686
DOI: 10.33751/jpsik.v8i2.11293
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.