The Role of Teachers in The Development of Islamic Religious Education (PAI) Curriculum in Public Junior High Schools
Abstract
Keywords
References
Abdillah, A. A., & Adiyono, A. (2020). Upaya Guru Akidah Akhlak Dalam Pembinaan Perilaku Keagamaan Siswa Kelas X Agama di Madrasah Aliyah Negeri Paser. Cross-Border, 3(1), 224–243.
Adiyono, A. (2019). Kontribusi Seleksi dan Kompensasi Terhadap Kinerja Kepala Sekolah Menengah Pertama Se-Kabupaten Pase. UIN Antasari.
Adiyono, A. (2020a). Pasca Pandemi Covid-19 Perspektif Pendidikan Islam. FIKRUNA, 2(2), 56–73. https://doi.org/10.56489/fik.v2i2.20
Adiyono, A. (2020b). Pendekatan Pendidikan Islam Dalam Penerapan Manajemen. FIKRUNA, 2(1), 74–90.
Adiyono, A. (2021a). Implementasi Pembelajaran: Peluang dan Tantangan Pembelajaran Tatap Muka Bagi Siswa Sekolah Dasar di Muara Komam. EDUKATIF : JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3(6), 5017–5023. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i6.1535
Adiyono, A. (2021b). Peran Kepala Madrasah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Agama Islam di MTs Negeri 1 Paser. 1(5), 867–876.
Adiyono, A. (2022). Pengaruh Gaya Kepemimpinan Demokratis Kepala Madrasah Terhadap Kinerja Guru. FIKRUNA, 4(1), 50–63. https://doi.org/10.56489/fik.v4i1.56
Adiyono, A., Adiyono, A., Irvan, I., & Rusanti, R. (2022). Peran Guru Dalam Mengatasi Perilaku Bullying. Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 6(3), 649. https://doi.org/10.35931/am.v6i3.1050
Adiyono, A., Agnia, A. S., & Maulidah, T. (2023). Curriculum Management Strategies and Learning Methods in Improving Student Achievement at MTs Nashirul As’adiyah Pepara Tanah Grogo. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(1), 115–121.
Adiyono, A., & Astuti, H. (2022). Processing of Education Assessment Results in The Evaluation of Learning Outcomes. Salwatuna, 2(2), 50–59.
Adiyono, A., Fadhilatunnisa, A., Rahmat, N. A., & Munawarroh, N. (2022). Skills of Islamic Religious Education Teachers in Class Management. Al-Hayat: Journal of Islamic Education, 6(1), 104–115. https://doi.org/10.35723/ajie.v6i1.229
Adiyono, A., Lesmana, A. R., Anggita, D., & Rahmani, R. (2023). Implementasi Supervisi Akademik dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran di SMKN 4 Tanah Grogot. Journal on Education, 5(2), 3492–3499. https://doi.org/10.31004/joe.v5i2.1031
Adiyono, A., & Pratiwi, W. (2021). Teachers’ Efforts in Improving the Quality of Islamic Religious Education. Budapest International Research and Critics Institute-Journal, 4(4), 12302–12313.
Adiyono, A., Saraya, A., Mardhatillah, A., & Fitriani, E. N. (2023). Educational Supervision of The Efforts Made Madrasah Family in MTs Al-Ihsan in Increasing the Professionalism of Teachers Teacher Professionalism. Cendekia: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 17(1), 16–29.
Adiyono, A., Yulianti, Y., Azmi, M., Nisa, E. F., Aurelita, I. S., Zulfa, Z., & Rahmawati, R. (2022). Konkretisasi Mahasiswa Praktek Pengalaman Lapangan (PPL) STIT Ibnu Rusyd Tanah Grogot di MTs Negeri 1 Paser. JOURNAL OF COMMUNITY DEDICATION, 2(4), 231–245.
Dewantoro, M. H. (2003). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Pendidikan Agama Di Sekolah, IX, 49–57.
Halimah, N., & Adiyono, A. (2022). Unsur-Unsur Penting Penilaian Objek Dalam Evaluasi Hasil Belajar. Education Journal: General and Specific Research, 2(1), 160–167.
Hidayatullah, A., & Ruhiyat, A. P. (2021). Peran Orang Tua dan Guru PAI Dalam Mengembangkan Pengendalian Diri Siswa. 5(2), 233–241.
Julaiha, J., Jumrah, S., & Adiyono, A. (2023). Pengelolaan Administrasi Madrasah Tsanawiyah Al-Ihsan dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan Madrasah. Journal on Education, 5(2), 3108–3113.
Kabariah, S., & Adiyono, A. (2023). Efforts To Use Technology Effectively in Supporting the Implementation of Educational Supervision. INDONESIAN JOURNAL OF EDUCATION (INJOE), 3(1), 63–78.
Mardhatillah, A., Fitriani, E. N., Ma’rifah, S., & Adiyono, A. (2022). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Mutu Pembelajaran di SMA Muhammadiyah Tanah Grogot. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Kearifan Lokal, 2(1), 1–17.
Musri, N. A., & Adiyono, A. (2023). Kompetensi Guru Mata Pelajaran Fiqih dalam Meningkatkan Keunikan Belajar. Jurnal Ilmu Manajemen Dan Pendidikan (JIMPIAN), 3(1), 33–42.
Nisa, K. (2018). Peran Guru dalam Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam. Inovatif: Jurnal Penelitian Pendidikan, Agama Dan Kebudayaan, 4(2), 44–56.
Nurdin, M. (2018). Peningkatan kompetensi profesionalisme guru pendidikan Agama Islam melalui Pengembangan Keprofesian Berkelanjutan (PKB) berbasis pembelajaran aktif: Penelitian di Madrasah Aliyah Husnul Khotimah Kabupaten Kuningan Jawa Barat. UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
Rashid, B. H. A., Sara, Y., & Adiyono, A. (2023). Implementation of Education Management with Learning Media in Era 4.0. INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES, SOCIAL SCIENCES AND BUSINESS (INJOSS), 2(1), 48–56.
Rohmawati, O., Poniyah, Rahayuningtias, Z. D., & Adiyono, A. (2021). Penerapan Model Pengembangan Kurikulum PAI SMA Negeri 1 Batu Engau. SOKO GURU: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(2).
Saputra, M., Nazaruddin, Na’im, Z., Syahidin, Nugroho, P., Maula, I., Budianingsih, Y., Hadiningrum, L. P., Ahyar, D. B., Khaidir, Makmur, & Dahniar. (2021). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Yayasan Penerbit Muhammad Zaini.
Sya’bani, M. A. Y. (2018). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Dalam Perspektif Pendidikan Nilai. TAMADDUN, 19(2), 101. https://doi.org/10.30587/tamaddun.v0i0.699
Wati, F., Kabariah, S., & Adiyono, A. (2022). Penerapan Model-Model Pengembangan Kurikulum di Sekolah. ADIBA : JOURNAL OF EDUCATION, 2(4), 627–635.
Wati, F., Kabariah, S., & Adiyono, A. (2023). Subjek dan Objek Evaluasi Pendidikan di Sekolah/Madrasah Terhadap Perkembangan Revolusi Industri 5.0. Jurnal Pendidikan Dan Keguruan, 1(5), 384–399.
Yulianti, Wati, W. C., & Adiyono, A. (2022). Analisis Standar Hasil Evaluasi Melalui Proses Belajar. SOKO GURU: Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(2), 170–176. https://doi.org/10.55606/sokoguru.v2i2.815
Yusuf, M. B. (2021). Implementasi Penilaian Kurikulum 2013 pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Berbasis Daring di SMPN 4 Prambanan. Jurnal Pendidikan Islam Al-Ilmi, 4(1). https://doi.org/10.32529/al-ilmi.v4i1.858
DOI: 10.55215/pedagogia.v15i1.8368 Abstract views : 375 views : 281
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 adi yono
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.