Digital Scrapbook Development To Improve Literacy In Primary School Students
Abstract
Keywords
References
Journal
Asih, P. K., Hawanti, S., & Wijayanti, O. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Scrapbook Untuk Keterampilan Membaca. Indonesian Journal of Primary Education, 4(1), 87–100. https://doi.org/10.17509/ijpe.v4i1.25404
Dwi Cahyani, I., Nulhakim, L., & Yuliana, R. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Scrapbook Dongeng Fabel Terhadap Minat Literasi siswa SD. MIMBAR PGSD Undiksha, 9(2), 337. https://doi.org/10.23887/jjpgsd.v9i2.35271
Gede, I., Suwela Antara, W., Suma, K., & Parmiti, D. P. (2022). E-Scrapbook: Konstruksi Media Pembelajaran Digital Bermuatan Soal-soal Higher Order Thinking Skills A R T I C L E I N F O. Jurnal Edutech Undiksha, 10(1), 11–20.
Gogahu, D. G. S., & Prasetyo, T. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis E-Bookstory untuk Meningkatkan Literasi Membaca Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 1004–1015. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.493
Guru, P., Dasar, S., Pendidikan, F. I., & Surabaya, U. N. (2021). PENGEMBANGAN MEDIA DIGITAL SCRAPBOOK BERBANTUAN ARTICULATE STORYLINE MATERI PROKLAMASI KEMERDEKAAN INDONESIA KELAS V SEKOLAH DASAR Rahayu Lestari Ganes Gunansyah Abstrak. 903–912.
Murjainah. (2013). Pengembangan Digital Scrapbook Pembelajaran Geografi Dengan Kompetensi Dasar Menganalisis Kecenderungan Perubahan Litosfer Di Muka Bumi Di Kelas X Sekolah Menengah Atas. Seminar Pendidikan Nasional, Universitas PGRI Palembang, 927–946.
Permatasari, A. D., Iftitah, K. N., Sugiarti, Y., & Anwas, E. O. M. (2022). Peningkatan Literasi Indonesia Melalui Buku Elektronik. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 10(2), 261. https://doi.org/10.31800/jtp.kw.v10n2.p261--282
Ummi Latifaturrodhita, U. L., & Linggo Wati, T. (2023). Pengaruh Media Scrapbook Terhadap Keterampilan Membaca Pemahaman Siswa Kelas Ii Sekolah Dasar. Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(1), 3210–3222. https://doi.org/10.23969/jp.v8i1.8512
Yono, S., & Estiastuti, A. (2022). Pengembangan Media Scrapbook Digital Model Problem-Based Learning Pada Muatan Ips. Joyful Learning Journal, 11(1), 7–12. https://doi.org/10.15294/jlj.v11i1.54857
Proceeding
Arum Nisma Wulanjani, & Candradewi Wahyu Anggraeni. (2019). Meningkatkan Minat Membaca melalui Gerakan Literasi Membaca bagi Siswa Sekolah Dasar. Proceeding of Biology Education, 3(1), 26–31. https://doi.org/10.21009/pbe.3-1.4
DOI: 10.55215/jppguseda.v7i3.10421 Abstract views : 19 views : 6
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Siti Ema Iklimah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.