The Role of Parents in the Development of Akhlakul Karimah Elementary School Students in the Covid-19 Period
Abstract
Keywords
References
Afrizal. (2019). Metode Penelitian Kualitatif. PT. RajaGrafindo Persada.
Amirullah, G., & Susilo, S. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Pada Konsep Monera Berbasis Smartphone Android. WACANA AKADEMIKA: Majalah Ilmiah Kependidikan, 2(1), 38–47.
Ayatullah. (2020). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Dan Budi Pekerti Di Madrasah Aliyah Palapa Nusantara. Jurnal Pendidikan Dan Sains, 2(2), 206–229.
Ballano, V. O. (2022). Corporate Moral Responsibility, Distributive Justice, the Common Good, and Catholic Social Teaching: The Case of Gilead Sciences and Remdesivir. Linacre Quarterly. https://doi.org/10.1177/00243639221116216
Burhan, M. A. (2022). UPAYA PENGUATAN PENDIDIKAN KARAKTER RELIGIUS PESERTA DIDIK MELALUI PENGEMBANGAN MODUL PENDIDIKAN PANCASILA DAN KEWARGANEGARAAN BERBASIS AKIDAH AKHLAK. Jurnal Ilmiah Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan, November 2022 JURNAL ILMIAH PENDIDIKAN PANCASILA DAN KEWARGANEGARAAN, 7, Nomor 3(November), 720–728.
Dr. Umar Sidiq, M. A., & Dr. Moh. Miftachul Choiri, M. (2019). Metode Penelitian Kualitatif di Bidang Pendidikan. CV. NATA KARYA.
Hanifah, N., & Sunaengsih, C. (2021). Indonesian Journal of Primary Education. © 2021-Indonesian Journal of Primary Education, 5(1), 1–12. http://ejournal.upi.edu/index.php/IJPE/index
Indonesia, T. P. K. B. B. (2018). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka.
Kurniawati, R., Amalia, A. R., & Khaleda N, I. (2022). Implementasi Penguatan Pendidikan Karakter (PPK) melalui Budaya Kelas di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(5), 8304–8313. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i5.3719
Muhajir, S. (2021). Peran Pendidik dalam Menanamkan Nilai-Nilai Kejujuran melalui Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan (Pkn) pada Peserta Didik di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran Guru Sekolah Dasar (JPPGuseda), Volume 04, 259–262.
Nasution, S. (2018). Metode Penelitian Naturalistik Kualitatif. Tarsito.
Nazir, M. (2019). Metode Penelitian. Penerbit Ghalia Indonesia.
Onde, M. L. ode, Aswat, H., B, F., & Sari, E. R. (2020). Integrasi Penguatan Pendidikan Karakter (Ppk) Era 4.0 Pada Pembelajaran Berbasis Tematik Integratif Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(2), 268–279. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i2.321
Putri, F. S., Fauziyyah, H., Dewi, D. A., & Furnamasari, Y. F. (2021). Implementasi Sikap Sopan Santun terhadap Karakter dan Tata Krama Siswa Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(6), 4987–4994. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i6.1616
Rahayu, D. W., & Taufiq, M. (2020). Analisis Pendidikan Karakter melalui Living Values Education (LVE) di Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(7), 1305–1312.
Riduwan. (2019). Belajar Mudah Penelitian Untuk Guru- Karyawan dan Peneliti Pemula. Alfabeta.
Rijali, A. (2019). Analisis Data Kualitatif. Alhadharah: Jurnal Ilmu Dakwah, 17(33), 81. https://doi.org/10.18592/alhadharah.v17i33.2374
Salmia, Sudarmin, A. M. Y. (2022). The Efforts of Islamic Religious Teachers in Improvin the Ability to Read the Al-Qur’an Writing in Class IV Students Inprimary School. International Journal of Social Science, Vol.1 No.5.
SISDIKNAS. (2003). UU No.20 tahun 2003. 2003.
Solehudin, D., Priatna, T., & Zaqiyah, Q. Y. (2022). Konsep Implementasi Kurikulum Prototype. Jurnal Basicedu, 6(4), 7486–7495. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3510
Sugiono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan. Alfabeta cetakan ke-20.
DOI: 10.55215/pedagonal.v7i1.4337 Abstract views : 163 views : 125
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Sudarmi Armi Darmi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.