THE EFFECT OF THE SAS (STRUCTURE ANALYSIS SYNTHESIS) METHOD WITH THE HELP OF BACALAH’S BOOK
Abstract
Keywords
References
Arthur, P. H. (2019). World of knowledge: Anapplication for learning assistance in the reading process for children in the literacy period. In Human-Computer Interaction, Vol 847, 229–243. doi:10.1007/978-3-030-05270-6_17
Budi Rahman, H. (2014). Peningkatan Keterampilan Membaca Permulaan Melalui Media Flashcard Pada Siswa Kelas I SDN Bajayau Tengah 2. Jurnal Prima Edukasia, 2(2), 127-137. doi:https://doi.org/10.21831/jpe.v2i2.2650
Fitri Anjaswuria, S. D. (2021). Peran Pustakawan Dalam Meningkatkan Minat dan Kebiasaan Membaca Siswa di SDN Gunung Batu 2 Kota. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran Guru Sekolah Dasar (JPPGuseda), 4(1), 29-37. doi:10.55215/jppguseda.v4i1.3180
Gocik Vidia Hapsari Putri, M. S. (2018). Metode SAS (Struktural Analitik Sintetik) dalam Meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan bagi Siswa Tunagrahita Sedang. Jurnal Ortopedagogia, 4(1), 48-51. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i12018p048
Kim, Y.-S. G. (2020). Hierarchical and dynamic relations of language and cognitive skills to reading comprehension: Testing the direct and indirect effects model of reading (DIER). Journal of Educational Psychology, 112(4), 667–684. doi:https://doi.org/10.1037/edu0000407
Kurnia Asti Madasari, M. M. (2016). Keefektifan Metode Eja dan Metode SAS Berdasarkan Minat Belajar Dalam Pembelajaran Keterampilan Membaca dan Menulis Permulaan pada Siswa Kelas 1 Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 5(2), 177-183. doi:10.15294/SELOKA.V5I2.13081
Luh Neli Antari, I. M. (2019). Pengaruh Metode Struktural Analitik Sintetik(SAS) Terhadap Kemampuan Membaca Permulaan Pada Anak Kelompok B. JurnalPendidikan Anak Usia Dini Undiksha, 7(2), 171-181. doi:https://doi.org/10.23887/paud.v7i2.18992
Markum, D. A. (2022). Asistensi Pembelajaran Literasi Membaca Bagi Siswa Sekolah Dasar di Masa Pandemi Dengan Metode Home Visit. Jurnal Cakrawala Pendas, 8(1), 238-248. doi:http://dx.doi.org/10.31949/jcp.v8i1.3553
Mega Prasrihamni, T. Y. (2020). Pengembangan Bahan Ajar Membaca Permulaan Dalam Pembelajaran Tematik Dengan Model Vark Di Kelas I Sekolah Dasar. Jurnal Elementaria Edukasia, 3(2), 427-434. doi:http://dx.doi.org/10.31949/jee.v3i2.2557
Mubiar Agustin, R. D. (2020). Pengaruh Metode Karyawisata Terhadap Keterampilan Berbicara Pada Anak Sekolah Dasar (SD). Jurnal Cakrawala Pendas, 7(1), 84-92. doi:http://dx.doi.org/10.31949/jcp.v6i1.1671
Muhardila Fauziah, T. H. (2021). The Effect Of Whatsapp Application On The Students’ Early Reading Ability At Grade I Elementary School. Primary : Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 10(2), 346-352. doi:http://dx.doi.org/10.33578/jpfkip.v10i2.8242
N Maryani, M. I. (2017). Signifikansi Metode Guide Reading Terhadap Motivasi Belajar Siswa Dalam Teori Membaca Nyaring. DIDAKTIKA TAUHIDI: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 4(2), 126-139. doi:https://doi.org/10.30997/dt.v4i2.924
Otang Kurniaman, E. N. (2016). Metode Membaca Sas (Struktural Analitik Sintetik) Dalam Meningkatkan Keterampilan Membaca Permulaan Di Kelas I SDN 79 Pekanbaru. Primary : Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 5(2), 149-157. doi:http://dx.doi.org/10.33578/jpfkip.v5i2.3705
Pratiwi, I. M. (2017). Analisis Kesulitan Siswa Dalam Membaca Permulaan. Jurnal Sekolah Dasar, 26(I), 69-78. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um009v26i12017p069
Putri, A. R. (2019). Kegiatan Literasi 15 Menit Terhadap Minat Baca Kelas IV SD Negeri Salatiga 05. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran Guru Sekolah Dasar (JPPGuseda), 2(2), 61-65. doi:10.55215/jppguseda.v2i2.1447
Rukminingsih, G. A. (2020). Metode Penelitian Pendidikan. Yogyakarta: Erhaka Utama Yogyakarta.
Salwa Luthfi, S. M. (2022, 12 13). Peran Buku Bacalah dalam Meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan Pada Siswa Kelas 3 di SDN Florida. DIDAKTIS 7: Proseding Seminar Nasional Pendidikan Dasar 2022, 7(1), pp. 1166-1174.
Sri Ayu Merlinda Yani, K. N. (2021). Faktor Penghambat Membaca Permulaan Pada Siswa Kelas II SDN 32 Cakranegara Tahun Ajaran 2020/2021. Jurnal Pendidikan Dasar, 2(2), 132. doi:https://doi.org/10.29303/pendas.v2i2.394
Vina Anggia Nastitie Ariawan, S. W. (2021). Total reading skills for elementary school students through the reading questioning answering model. Jurnal Prima edukasia, 9(1), 44-54. doi:10.21831/jpe.v9i1.34534
Windi, D. M. (2022). Kesulitan Membaca Permulaan pada Siswa Kelas II SDN 019 Logas Kabupaten Kuantan Singingi. DIDAKTIKA TAUHIDI : Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 9(2), 143-155. doi:DOI: 10.30997/dt.v9i2.6706
DOI: 10.55215/jppguseda.v6i2.8149 Abstract views : 113 views : 108
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.