Sekolah Penggerak and Guru Penggerak Evaluation Policy as Pioneers of Changes in The Education System in The New Paradigm Curriculum
Abstract
Keywords
References
Aryesam, A. (2018). Fungsi Perencanaan Dan Penggerak Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Di Sd Negeri Inpres Hedam Abepura Kota Jayapura. Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, 6(3), 102109. https://doi.org/10.31957/jipi.v6i3.607
Dharma, A. (2020). Dharma 2020 (p. 10). Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan (Kemendikbud) dan Direktorat Jenderal Guru dan Tenaga Kependdidikan (Ditjen GTK).
Durst, Susanne, and Ingi Runar Edvardsson. 2012. Knowledge Management in SMEs: A Literature Review.†Journal of Knowledge Management 16 (6): 879 903.
Materials, Design and Evaluation of Multimedia Educational. (2005). Module 6: Methods and criteria for the evaluation of multimedia educational materials - EDDE 221. Https://Sites.Google.Com/a/Upou.Edu.Ph/Edde-221/Modules/Unit-3/Module-6.
Ministry of Education of RI. (2021). Materi Pelatihan Program Sekolah Penggerak. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan RI.
Ministry of Education of RI. (2021a). Keputusan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi republik Indonesia Nomor 162/M/2021 tentang Program Sekolah Penggerak. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan RI.
Ministry of Education of RI. (2021b). Panduan Pengembangan Kurikulum Operasional pada Program Sekolah Penggerak dan SMK PK (Issue versi 25 Juni 2021). Badan Penelitian dan Pengembangan dan Perbukuan Kementrian Pendidikan, Kebudayaan, dan Teknologi.
Ministry of Education of RI. (2021c). Penyiapan Guru dan Tenaga Kependidikan dalam Penerapan Kurikulum Prototipe (Issue November).
Ministry of Education of RI. (2021d). Program Sekolah Penggerak.
Satriawan, W., Santika, I. D., Naim, A., Tarbiyah, F., Raya, B., Selatan, L., Timur, L., Bakoman, A., & Panggung, P. (2021). Guru Penggerak Dan Transformasi Sekolah. Al-Idarah: Jurnal Kependidikan Islam Volume, 11(1), 112.
Scharmer, C. O. (2018). The Esentials of Theory U: Core Principles and Aplication. San Fransisco: Berret-Koehler Publisher.
Sibagariang, D., Sihotang, H., Murniarti, E., & Indonesia, U. K. (2021). Peran Guru Penggerak Dalam Pendidikan. Dinamika Pendidikan, 14(2), 8899.
Sucik Rahayu, Dwi Vianita Rossari, Susana Aditiya Wangsanata, Nuriana Eka Saputri, N. D. S. (2021). Hambatan Guru Sekolah Dasar Dalam Melaksanakan Kurikulum Sekolah Penggerak Dari Sisi Manajeman Waktu Dan Ruang Di Era Pandemi Covid-19
DOI: 10.55215/pedagonal.v6i1.4936 Abstract views : 1322 views : 1153
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Lisa chandrasari Desianti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.